Ny e-tjänst för att ansöka om byte av skola

Från och med måndag 26 februari kan du ansöka om skolbyte digitalt via kommunens e-tjänster.

Detaljbild på två händer som skriver på tangentbordet på en laptop.

Från och med måndag 26 februari kommer du kunna ansöka om skolbyte digitalt via kommunens e-tjänster. E-tjänsten kan användas då eleven önskar byta grundskola inom samma kommun eller byte av skola i samband med inflytt till kommunen.

- Att ansöka digitalt innebär flera fördelar för dig som vårdnadshavare; du slipper skicka in ansökan via pappersblankett och invänta postgången, du kan följa handläggningsprocessen och får återkoppling på din ansökan via Mina sidor, tipsar Lotta Karlsson på sektor utbildning.

E-tjänsten heter "Ansökan om skolbyte" och du hittar den via ikonen "E-tjänster och blanketter" på finspang.se.

Relaterad information

Lotta Karlsson
Handläggare förskola, grundskola och skolskjuts

lotta.karlsson@finspang.se